En sjukt skön dag <3

... har jag haft idag <3

Lyckades komma upp en TIMMA tidigare än jag borde (skulle inte upp föränn 8 egentligen haha) till att börja med! Och vädret är helt underbart också!

Sedan så har jag pratat med SYV/SYO, och vi kom fram till att det är bäst att jag går om 3an. Detta är ingen dålig nyhet, för jag hade redan förväntat mig det, MEN! Hon föreslog även att vi skulle kolla om jag kunde gå på Schillerska istället för Munkebäck! ♥♥♥ Har ångrat att jag i sista minuten ändrade mig och tog Munkebäck som förstahandsval istället för Schillerska, så jag blev jätteglad för detta. Har redan kompisar som går 2an på Schillerksa nu dessutom. Hoppas det funkar! *håller tummarna*

Sedan åkte jag in till stan och gick först direkt till hyllan för nyheter i manga på svenska och hittade Kick Off! volym 2 av de fantastiska Yokaj Studio!
(nu är det så att jag är lite fail och har en blogg men ingen fungerande kamera, så ni får lite halvkassa mobilfoton)


Satt på emo-trappan i Nordstan och läste den och drack Red Bull. Ännu snyggare än 1an, och SJUKT rolig! XD Gillade tvisten med att (spoler) Meja gick och blev kär i Andreas (/spoiler), och shit, vi fick en cliffhanger också! XD Vill ha volym tre! Nu! 8D (men jag får ha tålamod antar jag ♥)

Hade också tänk beställa del 1 i Poppy Z. Brite's satirkomedi - då jag redan har allt annat sf-bokhandeln har av henne - men blev paff när jag såg att den redan stog i hyllan! Fick vänta hela två veckor på Lost Souls och Drawing Blood innan.

Där är den iallafall. Började asgarva redan några sidor in, jättebra! Brite är min favoritförfattare ♥

Och nu så ska jag sticka till Hikari Kai och träffa alla roliga människor där ♥


Kommentarer
Postat av: Gabbi

Uaah... vill också ha Kick Off 2! >__<

Jag hoppas Yokaj säljer den på Small Press Expo så jag kan gå dit och terrorisera dem.



Hoppas det löser sig med skolan! håller tummarna för dig

2009-04-15 @ 01:12:59
URL: http://gabbi.livejournal.com
Postat av: Josie

Hej! Hur är det med dig?:)

2009-04-16 @ 15:18:39
URL: http://josiieliive.blogg.se/
Postat av: Stef Gaines

Åh vad kul att du kanske ska gå Schillerska! Jag har flera vänner från Gbg som gått där och verkar ha älskat det. Och byggnaden är så central och vacker, har gått förbi den flera gngr.



Tyckte också att KickOff! nr 2 var tokbra. Mitt favoritparti var fladdermössen och när de skulle baka lussebullar ^^ Och allt som har med Juan att göra XD

2009-04-21 @ 19:55:34
URL: http://stef-g.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0